Helgen

Har haft en jätte fin helg med goa vånner från stockholm, Elisabeth och Antonia. Elisabeth och jag gick i samma klass från slutet av 2 till 9an. Antonia och jag var grannar under den här perioden.

I fredags när jag kom upp mötte jag antonia vid Ikea. Jag var tvungen att åka in och köpa mig en ram. Sedan åkte vi in till stan, i duvan huset köpte jag mig ett pat gladiator skor. Skit snygga! 🙂 jag är jätte nöjd. Vi mötte upp bettan, åkte och handla mat och åkte sen till hennes sommarstuga som låg vid sjön Visten utanför Bonserud. Någon mil utanför Kil. När vi kom fram fick vi börja laga mat för klockan va mycket. Vi drack upp två flaskor vin o åt ost o kex till efterätt.

På lördagen hade bettan tagit fram värsta hotellfrukosten till oss. Så himla gott det var. Efter frukost åkte vi ut med båten. Vi fick ro för motorn va inte påsatt än. Men de gick bra. Vi försökte fiska men de gick heller inte så bra. Bettan o Antonia bada från båten. Därefter åkte vi till Mårbacka och hälsade på hos Selma Lagerlöf. Hon bodde väldigt fint må jag säga.
Sen åkte vi och handla mat i Sunne. På kvällen grillade vi och satt ute o hade det gott.

Söndagen visade sig solen för oss. Blev frukost ute i de sköna vädret. Vi hämtade tennis racken och spelade. Antonia tävlar i tennis och jag och bettan dpelade när vi var små så det var upp till bevis.. Hehe.. Där blev dey varmt så dry blev ett dopp efteråt. SKÖNT! Blev lunch och sen låg vi och solade lite tills det vat dags för mig att åka hem. Jätte mysig helg har det varit. Borta bra men hemma bäst.

20110613-092857.jpg

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar