Dag 05 – Mina syskon

Detta kommer bli den jobbigaste dagen att skriva om för detta ämnet är väldigt personligt för mig. Men jag ska ta det så bra som möjligt.
Min mamma och pappa träffades på sena år. Mamma var 38 när hon fick mig och min pappa var 43 år. Pappa har tre barn ytterligare med en annan kvinna och mamma har också tre barn ytterligare. Pappas barn heter Susanne, Joakim och Johan. Mammas barn heter Tina, Martin och Therese.

Jag tar historien om pappas barn först: Johan träffade jag några gånger när jag var liten. Så han visste jag att han var min bror. När jag fick reda på att jag hade två syskon till, Sussi och Jocke, var jag kanske 12-13 år. Jag blev paff när pappa talade om de för mig, men de är inget jag har reflekterat så mycket över dom senaste åren. Men för tre år sedan så hände det lite saker och jag fick reda på att min bror Johan hade försvarat mig inför en annan som hade pratat skit om mig. Jag blev stolt och tog reda på hans nummer och hörde av mig till honom. Sedan dess har vi pratat regelbundet. Johan brukade campa utanför Bohus-Malmön, så en sommar för tre år sedan åkte jag dit ut för att hälsa på. Då fick jag träffa Sussi för första gången och hennes dotter. Jocke har jag inte träffat än. Sussis äldsta som som är tre år yngre än mig träffade jag för första gången i våras. Jätte trevlig!

Så ska vi gå vidare till min mammas barn. Tina är väl snart 45 lr ngt, Martin är väl 40 och Therese är 34. Tina och jag har ingen kontakt längre, den bröt vi för lite mer än två år sedan. Hon har så mycket agg kvar från bråk mellan mamma och henne sedan länge tillbaka. Jag orkade inte med hennes beteende så jag skickade ett meddelande till henne och sa vad jag tyckte och de slutade med att vi bröt helt. Visst det känns jätte tråkigt men jag har knappt sett henne ute på stan eller liknande så jag har inte behövt bry mig så mycket faktiskt. Martin har jag inte haft så mycket kontakt med, men när vi ses så pratar vi och så. Varken Tina eller Martin ser jag som mina syskon dom bara är det.
Therese är det den bästa jag vet. Hon är den enda jag ser som syskon, den som finns närmast hjärtat.

Detta med mina syskon är så privat, det som är mycket jobbig hos mig. För alla i min ålder har så bra kontakt med sina syskon, dom flesta har till och med jämnåriga syskon. Men jag har inte det. Mina syskon har familjer och barn osv. Tina har liksom en dotter som är äldre än mig. Konstig familj jag har verkligen. Jag har acc att läget är som det är men det är inte så som jag önskar att den var. Bråk tycks aldrig försvinna, varför kan man inte leva i nuet och låta alla bråket stampas i marken och inte ligga i ryggsäcken som det gör på alla. Men men, så här ligger det till iaf.. 🙂

|Dag 01 – Om mig|Dag 02 – Min första kärlek|Dag 03 – Mina föräldrar|Dag 04 – De här åt jag idag|Dag 05 – Mina syskon|Dag 06 – Mina drömmar|Dag 07 – Min bästa vän|Dag 08 – Ett ögonblick|Dag 09 – Barndomsminne|Dag 10 – Det här hade jag på mig idag|Dag 11 – Min dag|Dag 12 – 10 saker du inte vet om mig|Dag 13 – Den här veckan|Dag 14 – Ett pinsamt ögonblick|Dag 15 – Vad är kärlek?|Dag 16 – Min första kyss|Dag 17 – Mitt favoritminne|Dag 18 – Min favoritfödelsedag|Dag 19 – Detta ångrar jag|Dag 20 – Mina vänner|Dag 21 – Ett annat ögonblick|Dag 22 – Det här upprör mig|Dag 23 – Det här får mig att må bättre|Dag 24 – Det här får mig att gråta|Dag 25 – En första|Dag 26 – Mina rädslor|Dag 27 – Min favoritplats|Dag 28 – Det här saknar jag|Dag 29 – Mina ambitioner|Dag 30 – Den här månaden|Dag 31 – Ett sista ögonblick|

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar